06-06-11

Belgisch bedrijf brengt jou spullen terug

 

Heel wat onder ons vliegen geregeld overal naartoe, en meestal komen we via via wel ergens uit in Belgie. Door de overstappen gebeurt het wel eens dat de bagage zoek raakt. Meestal wordt dit wel opgelost na een paar dagen door de administratie van de luchthavens, maar het zijn toch vaak bange uren, soms wel dagen dat we onzeker zijn over onze spullen. Er is niets zo vervelend en beangstigend dan onzekerheid. Argentinie ligt nu niet naast de Belgische deur en er is geen enkele luchtvaartmaatschappij die in één ruk naar Brussel vliegt.
Daar is nu een oplossing voor. Een nieuw Brussels bedrijf tags alles wat niet te zwaar of te heet is, en zelfs dat misschien ook wel. Met deze tag, kunnen eerlijke vinders hen meedelen dat ze jou spullen gevonden hebben, zodat het bedrijf jou op de hoogte kan brengen. Heel handig en volledig privacyproof.
 
 
 
Eerlijke vinders nemen via de website contact op met de eigenaar. (© beltag)

Beltag is één van de bedrijfjes die gevestigd zijn in het bedrijvencentrum Dansaert. De firma bestaat al een tijdje, maar richt zich pas sinds 2010 tot het grote publiek.
Het concept van Beltag is eenvoudig. Wie de kans wil verhogen dat verloren spullen terugkomen, laat een tag aanbrengen op sleutels, computers, of andere waardevolle zaken. De tag informeert de eerlijke vinder hoe hij de vondst kan melden. Die melding gebeurt via een platform van het bedrijf, kwestie van de privacy van de verliezende partij niet in het gedrang te brengen.
Beltag is een sociaal  en duurzaam initiatief,” legt oprichter David Seffer uit aan brusselnieuws.be. “Sociaal omdat we op de goedheid van de mensen rekenen, duurzaam omdat het systeem vermijdt dat voorwerpen onnodig vervangen worden.”
Het bedrijfje is ook een van de geselecteerden voor de expo ‘Belgium is design’ in Le Grand Hornu, waar praktisch design centraal staat.
Op termijn rekent Beltag niet enkel op individuele klanten. “De bedoeling is om producenten te overtuigen op die tags in hun producten op te nemen en ze als een soort extra service aan te bieden aan de klant,” legt Seffer uit. “We praten daarover met verschillende bedrijven.
bron: brussels nieuws

17:47 Gepost door VIA in info | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook | |

De commentaren zijn gesloten.